Bir Savas Sitilini Yok Etmek Mi?

Blood and Steel

*.* bu ifadeyle başlamak çok iyi olur sanırım. Şimdi daha manganın başında olduğum için spo içerikli yazı yazmaktan kaçınicim. Mangadan bir kaç kare koymak istesem de yine spo olacak onuda yapmıyorum. Gelelim analize. 

Seinen bir manga ilk defa okuyorum ve Blood and Steel ile başladığıma memnunum yüzümü kara çıkarmadı. Aslında blood and steel bir manga değil manhua yani bir çin çizgi romanı. Başta biraz seinen e odaklanmakta zorlandım çok fazla dikkat gerektiren şeyler vardı zaten içerik çoğunlukla kılıç teknikleriyle ilgiliydi onun için her kareyi iyi incelemek gerekiyordu.

Bir de çok fazla çince isim ve terim olduğundan okuyup anlamakta ve hatırlamakta zorlanıyordum ama çeviride güncele gelince artık bir seinen masterpiece ı olmuş kadar oldum öhöm. He bir de savaşlarda fazlaca açıklama var. Tekniği açıklacayak tabi ama açıklamalar sinir bozucu oluyor bazen çizimlerde bunu görmek istiyorsunuz ama bi yere kadar tabi anime değil sonuçta. çizimler yine hakkını veriyor. Onçün kesinlikle anime yapılmalı diyorum efenim.

Konu Qing-cheng adlı kılıç sitili kullanıcılarının başka bir kılıç sitili olan Wudang kullanıcıları tarafından katledilmesiye başlıyor.  Yan Xiao Liu adlı gencimiz de bu tekniği bilen, henüz usta olmasa da 17 yaşında rütbe almış biri olarak  hayatta kalan tek kişi. Buradan sonra hikaye onun yolunun başka bir sitil olan nanhai hu katliamından geriye kalan tek kişi Jing Lea ile kesişmesiyle ve intikamlarını almak için Wudanglıların peşine düşmesiyle başlar. Daha ne kadar basitçe anlatılır bilemedim ülen

blood and steel

İlk bölümlerde Qing-cheng in katliamı yapıldığı için anlatmamda sorun yok herhal. O katliam sırasında. Oha! Lağğnn! HAYIIRRR! gibi ifadeler çok kullandım. Baskın yapan wudang sitili elemanlar açıkcası tipleriyle beni etkilediydi baya. uu beybi bunlar daha şekil diye düşündüm ama şerefsizler güç peşinde oldukları için tüm sitillere karşı savaş açmışlar qing-cheng i katlettikten sonra nefret duydum tabi.

Tiplere geeelll *.*

Sonra He Zi-Sheng yani Qing-cheng sitilinin temel direği, ustası wudandan gelen şu ortadaki uzun saçlı elemanla düello yapıyor. İşte beni mangaya bağlayan sahneler burda gerçekleşiyor

Avatar Mode On *.* (yazar burda avatar: last air bender e atıfta bulunuyor)

Ha bir de şu saldırı adları beni krize sokuyor :D Baba bak şimdi bu Titreyen Ölçek ona göre adam ol!


Neyse anacım bu savaşın sonucunu sölemiyim bari :P

Manga da vay be adamım diyecek birini bekliyordum elbet. şöyle kaslu kuslu şekil karizmatik birini o da Nanhai hu sitilinden Jing Lea oldu. Gelir gelmez ortalığın tozunu dumanını attı piço.


Mangada romantizm adına kızarıp bozulmalar var ama şimdilik o kadar. Açıkcası romantizm olmasa da olur. Çizimleriyle ve dövüş sahnelerinin göz dolduruculuğu ile kendini sevdiriyor manga - manhua diyemiyorum bir acaip geliyor kulağa- Şiddetle anime olması taraftarıyım.

Türkçe çeviri 17. bölüme kadar gelmiş 18 i bekliyorum. İngilizce çeviriye bakmamak için zor tutuyorum kendimi valla. Şimdilik bir eksisi yok gibi görünüyor. Gayet başarılı. Tanırım konusu için tıkla beni kaşı beni!


Next PostSonraki Kayıt Previous PostÖnceki Kayıt Ana Sayfa