**Fruits Basket**



Adı: Fruits Basket
Tür: Shoujo, Dram, Romantizm, Doğaüstü Güçler
Çıkış Tarihi: 1998
Bölüm/Cilt Sayısı: 136/23
Mangaka: Takaya Natsuki
Comic: Hana to Yume

Eğer böyle anime ve mangalarla ilgili bir blogum varsa kesinlikle Fruits Basket'e yer vermeliydim ve baş köşeye koymalıydım... Çünkü bu manganın bende yeri o kadar ayrı ki anlatamam.. Kimilerine klasik bir shoujo gelebilir hatta o kadar klasik gelebilir ki "olum bizim yeşilçama at koyun öküz eklemişler bu çıkmış işte" diyebilirsiniz. Öle deel işte lağğnn!!

Anime izlemeye başladığım ilk yıllardı. Orta okula gidiyor matematikten nefret ediyor derslerimi iplemiyordum. Hep "benden bi bok olmaz" diye geziyordum. Tek eğlencem animeydi bir içki gibi tüketiyordum onu... 

İşte böylece ilk olarak Fruits Basket'in animesini izledim. Yorum yapmadan önce manganın konusundan bahsetmek istiyorum.


Çocukken babasını kaybetmiş olan Tohru henüz daha liseye yeni başlamışken annesini de bir trafik kazası sonucu kaybeder. Hiç akrabası olmayan Tohru ormanda bir çadırda yaşamaya başlar ama bu arazi Sohma ailesine aittir. Tüm olanlar yetmezmiş gibi Tohru çadırını toprak kayması sonucunda kaybeder. Sohma ailesinden Yuki ve Shigure Tohru'yu bulur ve evlerine getirir. Kadının elinin değmediği bu evde kalması için evi toplaması karşılığında Tohru'yu davet ederler. Teklifi kabul eden Tohru zamanla kendini Sohma ailesinin sırları içinde bulur. 



Karşıma opening in çıkmasıyla bile bir sıcaklık hissettim animeye karşı. Zaten sıkça övgüler aldığından başlamıştım... Hala daha opening ve ending i dinleyince tüm o duygusallığı taa derinlerimde hissederim. Bu dediklerimi belki mangayı sonuna kadar okuduğunuzda anlayacaksınız ama olsun. Hele şarkının sonunda lets stay together itsumoo diyişi kulaklarımdan hiç silinmez.

Tohru karakterine ilk başta sinir olsam da daha sonra hep Tohru gibi olmak istedim. Gerçekten Tohru gibi olursam beni de seven arkadaşlarım olabileceğini düşündüm. O zaman orta okuldaydım ve bunu düşünüyordum. Şimdi üniversitedeyim ve hala düşünüyorum. Aslında Tohruyla benim aramda çok fazla fark yok ama hala bunu dememin sebebi çevremde Yuki, Kyo ve diğerleri gibi insanların olmayışı...

Nedense Tohru'nun gerçekleştirdiği mucizeleri gördükçe ona gıpta etmekten kendimi alıkoyamadım. Aslında çok fazla çaba sarf ediyor gibi görünmüyordu ama her zaman insanları etkilemeyi başarıyordu.

Aslında Tohru'nun ilk başta prensimiz Yuki ile olmasını istiyordum, neden bilmem... Sonra aslında ona en uygun kişinin Kyo olduğunu mangaka ile bende farkettim. 




Sohma ailesinin sırrı aslında 12 zodyaktan oluşan aile bireyleridir. Yani karşı cinse sarıldıkların da zodyak hayvanlarından birine dönüşüyorlar. Bu 12 kişinin de apayrı hikayesi, Tohru'nun onlarla olan ilişkisi herkesin yüreğine dokunacağını hissediyorum.

Aslında çok şey söylemek istiyorum ama hepsi spoiler a kaçıyor bende bunu yapmak istemiyorum. Herkes bu güzel mangayı okusun istiyorum.

Anime bittiğinde hayır bu hikaye böyle bitmemeli daha sürmeli diye kendimi yırtmıştım. Göz yaşlarıma engel olamıyordum. Çok daha sonraları mangasıyla karşılaştığımda hala o heyecanımı unutamam hikaye bitmemişti ve devam ediyordu üstelik 136 bölümlük manga türkçeye çevirilmişti.

Mangayı bitirdiğimde anime neydi ki dedim bunun yanında. Kendimi o ailenin içine çokça koydum yanlarında olmayı, hikayenin gerçek olmasını.. Delilik ama yüreğime dokunan bir hikayeydi. Bittiğinde oluşan üzüntümü ifade edemem yinede harika bir sondu.  Tohru'nun anne ve babasının anlatıldığı bölümlerde nasıl ağladım anlatamam böyle bir sevgi dünya üzerinde yok dedim anca mangalarda olur allahın bilası didim T_T Ağladığım çok yer var ama okuyun anlatmam...


Tohru'nun annesi ve babası Kyoko - Katsuya

Manganın yayınlandığı shoujo dergi Hana to Yume bir çok başarılı mangaya da yer veriyor aynı zamanda onun için bu derginin bende yeri ayrı. Skip Beat!, Kaicho wa Maid-sama, Vampire Knigt, Gakuen Alice, Hana to Akuma, Ouran High School Host Club bunlardan bir kaçı.

Fruits Basket yani meyve sepeti adının nereden geldiğini sizinle paylaşmak istiyorum.

Meyve Sepeti


Tohru’nun çocuk bahçesinde bir keresinde sembolik bir deneyimi olmuştur. Sınıf, Meyve Sepeti adında her kesin bir dairenin içinde oturduğu bir oyun oynamaktadır. Dairenin ortasında oturan oyun lideri, her bir oyuncuya bir meyve ismi verir. Oyuncunun meyvesinin ismi çağırıldığında, o kişi kalkar, kendisiyle aynı meyve adına sahip olanla hemen yerini değiştirmeye çalışır. Bu arada da ortadaki oyuncu kendine oturacak bir yer kapmaya çalışır. Ayakta kalan oyuncu dairenin ortasına geçer.
Tohru bu oyunu ilk kez oynadığında ona, “onigiri” (pirinç topu, bir Japon yiyeceği) adı verilmişti. Buna sevinmişti çünkü onigirilerin çok lezzetli olduğunu düşünüyordu. Ancak sonradan anladı ki tek onigiri görevi verilen çocuk kendisi idi ve ondan başka herkesin adı çağırılmıştı ama o hep oturuyordu. Tohru, onigirinin bir meyve olmadığının farkına vardı: onun adı asla çağırılmayacaktı. Kasten oyunun dışında tutulmuştu, bu da sınıf arkadaşlarının zalimce hilelerinden birisiydi. Kendi değişiyle, farkına varmıştı ki: “Meyve Sepeti’nde, bir Onigiri için hiç oda yoktu”. Bununla beraber, dizinin gidişatı üzerine, Tohru, Sohma ailesine ait olabileceği bir yer bulur.


Kyo, Yuki, Shigure, Kagura, Momiji, Isuzu (Rin), Akito, Kisa, Hiro, Hatori, Hatsuharu, Ritsu, Kureno.. Hepside içinde farklı hikayeler barındıran, sevilesi karakterlerdir. Şahsen bir manga da ya da animede diyelim bütün karakterleri sevdim.. Akito'nun şeytanlığına rağmen onuda. Hikayede önemli bir yere sahipti bence.




Tohru'ya annesi çocukken ona çin astrolojisinin efsanesi anlattığında kediye çok üzülmüştü ve ben kedi olacağım demişti. Çünkü hikayede kedi oyuna getirilip 12 zodyaktan biri olamamıştı. Bende olsam aynısını söylerdim :) Kyo zodyakta lanetli kedi ruhuna sahiptir. Yuki ile pek anlaşamazlar ve her zaman Yuki'yi yenmeye çalışır. Efsanede kediye ihanet eden faredir. Aslında ben Tohru gibi Kyo'ya da hayranım. Burada araya spoiler girmek istiyorum. Kedinin kinci ruhu yüzünden lanetlendiği için kolundaki bilekliği ne zaman çıkarsa iğrenç bir yaratığa dönüşüyordu. Annesi ben bir canavar doğurdum düşüncesiyle o çocukken intihar etti bunun üzerine babası onu suçlayıp Kyo'yu terk etti. Kyo tüm bu yaşadıklarının ve kedi ruhunun ağırlıyla asabi ve kavgacı biri oldu. Fakat Tohru'nun onu anlaması ve olduğu gibi kabul etmesi kabuklarını kırmasına neden oldu. Animede son bölümde Kyo kedinin laneti tarafından yaratığa dönüştüğünde Tohru ile olan sahneleri beni çok etkilemişti. 




Yuki aslında iyi biri olmasına rağmen çok ketum karakterlidir. Bunun sebebini izler ve ya okursanız anlayacaksınız zaten. Fare ruhuna sahiptir. Yuki hakkında neden daha fazla şey yazamadım bilmiyorum onu biraz okuyunca anlamak lazım..



Shigure bir yazardır aslında pek de yazdığı söylenemez daha çok işinden kaytarır. Shigure Sohma ailesindeki 4 yetişkinden biri benim tabirime göre ve onda hep bir baba figürü görmüşümdür. Çok severim kendisini. Zodyakta köpek ruhuna sahiptir. Shigure’nin adı Japon ay takviminin onuncu ayın olan Şigurezuki’den türemiş bir kelimedir. “Sonbahar sağanaklarının ayı“ anlamına gelir.


Kagura aslında sevimli ve iyi bir kızdır ama değişken ruh hali sayesinde şiddetli olabiliyor ki bu genelde Kyo'ya karşı oluyor. Çünkü Kagura Kyo'yu seviyordur. Zodyakta domuz ruhuna sahiptir. Kagura’nın adı Japon ay takviminin on birinci ayı olan Kagurazuki’den türemiştir. Kagurazuki, “Şinto şarkısı ve dansının ayı” anlamına gelir.



Kisa benim sevimli kaplanım.. Hikayede pek az görülür ve sohmaların en küçüklerinden biridir. Diğer ondan bir yaş küçük olan Hiro'dur. Kaplan ruhuna sahiptir ve adı Japon ay takviminin ikinci olan Kisaraginin bir türevidir. Kisaragi, “kıyafet değiştirme ayı” anlamına gelir. 



Hiro Sohma ailesinin en küçüğüdür. Sevimlidir ancak Kisa'ya karşı aşırı korumacıdır. Zodyakta kuzu ruhuna sahiptir. Hiro, her iki ebeveyni tarafından da kabul edilen ve sevilen tek Sohma’dır. Bunun vermiş olduğu bir şımarıklık da var tabi :)



Hatori aşk adına gençliğinde pek de hoş olmayan bir anıya sahiptir. Bunun nedeni Akito'nun kuralcılığı ve katı görüşüdür. Ailenin doktorudur ve ailenin sırrı örenildiğinde genelde hafızadan silme işlemini kendisi yapar. Zodyakta ejderha ruhuna sahip olmasına rağmen anime ve mangada denizatına dönüşür.




Ayame zıpırlığı ile kendini bana çokça sevdiren karakter. Sohma ailesinin 4 yetişkininden bir diğeri. Kendine çok güvenen, ben merkezci biridir. Yuki'nin abisidir. Ayame’nin adı Japon ay takviminin beşinci ayı olan Ayamezuki’nin bir türevidir. “Süsen çiçeklerinin düşüş ayı” anlamına gelir. Zodyakta yılan ruhuna sahiptir. Ayame ayrıca Akito Sohma tarafından dolaylı ya da dolaysız yollarla hiç incitilmemiş olan birkaç üyesinden biridir (diğerleri Kagura Sohma ve Ritsu Sohma). Akito’nun ulaşabileceğinden öteye kolayca kaçabilir.


Hatsuharu kısaca hatsu ineğim benim favori kara harum asfsfg değişken kişiliği nedeniyle bazen iyi huylu olan beyaz haru bazende sinirli asabi kar haru olabiliyor. Saçlarını çok severim ^^ Zodyakta inek ruhuna sahiptir. Rin ile yakından ilgilidir... Rin dediğim aslında Isuzu (at ruhuna sahip) mangada ona hep rin diye hitap ettikleri için bana da yapıştı afsdf  Adı Japonca’da “yeniyıl” veya “erken bahar” anlamına gelen hatsuharu kelimesinden gelmektedir. 


Momiji tavşan ruhuna sahiptir. Bundan mıdır bilinmez tavşan gibi şirin ve tatlıdır. Oldukça hüzünlü bir hikayeye sahiptir.. Momiji’nin adı Japon ay takviminin dokuzuncu ayı olan Momijitsuki’den türemiştir. Momijitsuki, “sonbahar yapraklarının ayı” anlamına gelir.



Ritsu manyağın önde gideni asdsdf aşırı panik atak sahibi biridir. Zodyakta maymun ruhuna sahip.  Ritsu’nun adı Japon ay takviminin sekizinci ayı Odakaritsuki’den türemiştir. Odakaritsuki, “pirinç hasatı ayı” anlamına gelir.



Isuzu yani Rin karakteri açısından sert görünümlü ve kararlı yapıda biridir.  Adı Japon ay takviminin altıncı ayı olan Isuzukuretsuki’den türemiş bir kelimedir. Isuzukuretsuki, “son serin ilkbahar günlerinin ayı” anlamına gelir.
“Isuzu” kelimesindeki adındaki iki Kanji karakteri sırasıyla “bağlı olma” ve “çan” anlamlarına gelir. Ailenin bazı üyeleri ondan “Rin” diye bahsederler çünkü Japonca’da rin “küçük zil/çan” anlamına gelmektedir ve telaffuz edilirken de çan sesinini anımsatmaktadır. 
Kureno 4 yetişkinden biridir ama hikayede çok yer almaz. Sessiz ve kurallara uyan bir adamdır. Sadece mangada görülür. Kureno’nun adı Japon ay takviminin üçüncü ayı olan Kurenoharu’nun bir türevidir. Kurenoharu, “geç ilkbahar” anlamına gelir.
Akito Sohma ailesinin lideridir ve tanrı görevini üstlenir. Akito ailesinin ondan beklentilerine karşılık oluşan baskıyla zorlu bir lider olmuştur. Genellikle sevgiye muhtaç hali ve yalnız kalma korkusu ona şiddete başvurmasını sağlar ve çoğu zodyak üyesine kötü davranır. İşte bu zalimliğine rağmen ben Akito'yu seviyorum. Hikayedeki konumunu seviyorum..
Sohmaların haricinde Tohru'nun okuldan yakın iki dostu vardır. Arisa Uotani ve Saki Hanajima. Arisa sert bir yapıya sahiptir ve Tohru ya karşı korumacıdır tıpkı Hanajima gibi. 


Next PostSonraki Kayıt Previous PostÖnceki Kayıt Ana Sayfa