"Bokura Ga Ita Zenpen" Live Action İncelemesi


Filmin Adı: Bokura ga Ita Zenpen / 僕等がいた 後篇
Yönetmen: Takahiro Miki
Yazar: Yuki Obata (manga), Tomoko Yoshida
Çıkış Tarihi: 21 Nisan 2012
Süre: 121 dakika
Tür: Manga uyarlaması, Romantik, Gençlik


Konusu:

"We Were Here" Motoharu Yano (Toma Ikuta) ve Nanami Takahashi (Yuriko Yoshitaka) arasındaki 10 yıllık romantizmi anlatır. Lise günleri sırasında, Motoharu Yano okulun en popüler çocuğudur ama araba kazasında ölen kız arkadaşını unutamamaktadır. Nanami Takahashi ve Motoharu Yano birbirlerine aşık olur ve geçmişi unutamayan Motoharu Yano geçmişin gitmesine izin vermesi gerektiğini anlar.


Yorumuma şu sözlerle başlasam çok doğru olur herhalde. Yano'yu Ikuta Toma'nın oynayacağını bilmesem belki de ne animenin filme uyarlandığına bu kadar sevenirdim ne de filmini dört gözle beklerdim. Haberi duyduğumda sanki animenin veya manganın delisiymiş gibi sevindim. Neden? çünkü ikuta oynuyo oloooom asfsdfdfg



Animesini izleyenlere bu lafım hiç tereddütsüz izleyebilirsiniz bence filmi. Ne nanaminin gıcık sesi var ne de çizimlerin o göz yoran asdsdfs şeysi işte...

Açıkcası Ikuta'yı en son ve ilk olarak Hana Kimi de izlemiştim. Daha sonradan hana yori dango da izlediğimi de fark ettim. Evet daha sonra fark ettim bunu asfsdfs

Filmin konusu bildiğiniz gibi işte ben animesini izlediğimden zamanında üzülüp büzüldüğüm için şimdi o dramı fazla abartmadım içimde. Yine de konusu güzel cidden.

Yönetmenin, çekimin, sahne geçişlerinin çok kaliteli olduğunu belirtmeliyim. Çok japon filmi sevmem normalde çünkü bazı oyuncuların çok yapay oynadığını düşünürüm. Her film veya her oyuncu için geçerli değil tabi bu. Ama bu filmde onu görmüyoruz. Oyuncular gerçekten iyi iş çıkarmış eh birde benim yakıştırdığım oyuncular oynayınca filmde gözüme batan bir şey kalmıyor.



Şunu söyleyebiliriz belki de; tam hatırlamamakla beraber yaklaşık 60-80 bölümlük bir manganın uyarlaması bir film sonuçta ve hatta part1 ve 2 olmak üzere ikiye ayrılmış. Bunu bir kitabı filme uyarlamak gibi düşünebiliriz. Hiçbir zaman tam anlamıyla o tadı vermez film. Eksik duygular vardır eksik geçişler vardır. Ben bildiğimden bu eksikliği pek hissetmedim. İyi bir son olması için en son filmi izleyin diye tavsiye edebilirim. Pek şok olunacak bir sahne hatırlamıyorum zaten.

Ikuta'yı o kadar yano rolüyle evet sevdim mutlu oldum falan fişmekan ama Nanami yi oynayan kızımızı da daha önce izlediğim bir filmden aşinalığım vardı ve Nanami rolünün hakkını vermiş diyorum hatta daha sevilesi bir Nanami olmuş adsdfsf

Yan karakterlere bakacak olursak Yamamoto kızımız karakteri gereğince zaten soğuk bir rol oynuyor ama onun karakterini animede daha çok seviyordum itiraf edeyim. Biraz dış kapının dış mandalı gibi kalmış filmde. Takeuchi ise yavrum garibim aşk konusunda bermuda şeytan üçgenindeki üçüncü kişi olarak karşımıza çıkıyor. Yinede bu üçüncü kişiliğe farklı bir açıdan yaklaşılması çohoşuma gitti. Nanamiyi sevsede gayet adil bir şekilde davrandı. Yano ile aralarındaki ilişkinin mükemmelliğini sağlayan tabi ki de Take... Aralarında bağı sevdim ne yalan söliyim.

Filmde eksik gördüğüm müziklerdi açıkçası aklımda kalan çok müzik yok demek ki hatırı sayılır müzik kullanmamışlar. Hangi ülkenin olursa olsun filmlerin soundtrack ine önem veriyorum.

Filmde absürd kişilere yer verilmemiş bu iyi bir şey en azından bu film için. Dram ögeleri iyi kullanılmış sahneler iyi çekilmiş. Yano'nun flashbellekleri özellikle geçmiş hatıraları iyi sahnelenmiş.

Yani filmde tek güldüğüm bir sahne var ki ilk 15 dk etkisinden çıkamadım filmi durdurup öyle güldüm. Bir de gece izledim kimse uyanmasın diye ıkına sıkıla kafamı yastığa göme göme güldüm asfsdgdsfg animede bile bu sahnede o kadar gülmemiştim. "Kendini okyanusta hayal et" asfsdgsdgdshsgjhlfjgkhjdfghkj

Ikutacığımın zayıflığı da ayrı bir konu tabi yavrum :')


Yavrum ya şunun şirinliğine bak ^^ gülüşünü yidiim..







çok boktan bi durum lan birini bu kadar seveceksin sonra o uzaklara gidecek gelicem dicek ama bu son görüşün olcak... aman aman allah göstermesin tü tü tü tü... T^T



Next PostSonraki Kayıt Previous PostÖnceki Kayıt Ana Sayfa